ورق شادولاین گانوانیزه

ورق شادولاین گانوانیزه

برای پوشش دادن سقف‌ها یا قسمت‌هایی که در معرض رطوبت هستند، از ورق‌های فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود. این ورق‌ها در عین گالوانیزاسیون، رنگ‌آمیزی هم می‌شوند تا ظاهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشند. ورق‌های گالوانیزه رنگی در انواع گوناگونی خم و برش می‌خورند و به سمت چرخه مصرف می‌روند؛ یکی از این انواع، ورق شادولاین است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی...

ورق شادولاین چیست؛ ویژگی ها،کاربردها و انواع آن

برای پوشش دادن سقف‌ها یا قسمت‌هایی که در معرض رطوبت هستند، از ورق‌های فولادی گالوانیزه استفاده می‌شود. این ورق‌ها در عین گالوانیزاسیون، رنگ‌آمیزی هم می‌شوند تا ظاهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشند. ورق‌های گالوانیزه رنگی در انواع گوناگونی خم و برش می‌خورند و به سمت چرخه مصرف می‌روند؛ یکی از این انواع، ورق شادولاین است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که ورق شادولاین چیست؛ چه کاربردهایی دارد و دارای چه ویژگی‌هایی است؟ 

ورق شادولاین


ورق شادولاین

ورق شادولاین یک ورق فولادی است که به صورت همزمان، دارای چندین ویژگی می‌باشد؛ با معرفی این ویژگی‌ها، ورق شادولاین را تعریف می‌کنیم:

  • روی‌اندود: اولین ویژگی ورق شادولاین، روی‌اندود بودن آن است؛ به ورق‌های فولادی روی‌اندود، “گالوانیزه” هم می‌گویند. ورق‌های فولادی گالوانیزه می‌شوند، به سبب اینکه فولاد به خودی خودی آسیب‌های زیادی در برابر خوردگی می‌بیند و فلز “روی” می‌تواند این آسیب‌ها را به حداقل برساند.
  • رنگی بودن: دسته‌ای از ورق‌های گالوانیزه، پس از آنکه از خط تولید خارج می‌شوند، با فرآیندهای خاصی رنگ‌کاری می‌شوند. رنگ‌کاری دو خاصیت کلی به ورق گالوانیزه می‌دهد: اولا ظاهر آن را زیبا و چشم‌نواز می‌کند، دوما باعث می‌شود که مقاومت ورق گالوانیزه در برابر خوردگی بیشتر از قبل شود.
  • موج‌دار: ورق رنگی گالوانیزه، در نهایت، ممکن است به سبب دلایل یا مصارف خاصی، با طرح‌های گوناگونی مانند ذوزنقه‌ای، کرکره‌ای یا سینوسی خم‌کاری شود. خم‌کاری این ورق‌ها نیز در کاربرد نهایی آن‌ها نهفته است؛ این ورق‌ها معمولا در سقف‌های شیروانی یا سقف سوله‌ها کاربرد دارند و خم‌کاری آن‌ها نیز برای انتقال بهتر آب باران یا برف از روی سقف به سمت زمین است.