پروفیل آتشخوار

پروفیل آتشخوار

ورق‌ها لایه‌های فولادی نازکی هستند که معمولاً از تختال و طی فرآیند نورد گرم و سرد تولید می‌شوند. ورق‌ها انواع گوناگونی دارند که مهم‌ترین آن‌ها: ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق آتشخوار هستند.

ورق‌ها لایه‌های فولادی نازکی هستند که معمولاً از تختال و طی فرآیند نورد گرم و سرد تولید می‌شوند. ورق‌ها انواع گوناگونی دارند که مهم‌ترین آن‌ها: ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق آتشخوار هستند. یکی از انواع ورق‌ها که همچون لوله‌ها در صنعت، پُرکاربرد و پُرمصرف است، ورق آتشخوار نام دارد. ورق آتشخوار به دلیل این که در دمای بالا همچنان مقاومت خود را حفظ می‌کند، آتشخوار نام دارد.ورق آتشخوار، نوعی ورق فولادی است که به دوصورت شیت و رول تولید و به بازار عرضه می‌شود. این ورق از آن جهت آتشخوار نامیده می‌شود که در برابر آتش و حرارت، مقاوم است.

ترکیب شیمیایی این ورق، منحصر به فرد و خاص است و به طور کلی به دو دسته‌ تقسیم می‌شود:

  •  ورق آتشخوار با تحمل حرارتی تا 585 درجه‌ی سانتی‌گراد
  • ورق آتشخوار با تحمل حرارتی تا 1250 درجه‌ی سانتی‌گراد

ورق‌های آتشخوار با تحمل حرارت تا 585 درجه‌ی سانتی‌گراد در بازار موجود است. این نوع ورق با گرِیدهای مختلفی تولید می‌شود و میزان تحمل فضا و دما، قابلیت عدسی‌شدن، تست کشش و ضربه‌ی آن‌ها متفاوت است. با افزایش گرید این محصول، ویژگی‌های ذکرشده در آن افزایش می‌یابد. گریدهای متفاوت بر اساس استاندارد  DIN آلمان به این ترتیب هستند